• Hjem

1. Priser
2. Moms
3. Import og fortolling
4. Betalning
5. Leverans
6. Avbeställning av order
7. Reklamationsrätt
8. Ansvar

--------------------------------------------------------------------------------

1. Priser:

Prisene i vår katalog vises både med og uten merverdiavgift (MVA).


2. Merverdiavgift:

Dersom forsendelsen har en verdi på 350 kroner eller mer, inkludert frakt og forsikringskostnader, skal du betale merverdiavgift (MVA) på 25 prosent. Merverdiavgift gjelder selv om varen er tollfri.

Ved import til Norge legges merverdiavgift og et gebyr (ca. NOK 150) til av transportøren (f.eks. FedEx). For mer informasjon, se: "Hvorfor må jeg betale toll og avgifter?".


3. Import og fortolling:

Toll: De fleste varer er tollfrie. Generelt pålegges toll kun på klær og matvarer. For mer informasjon, se Tolletatens nettside.


4. Betaling:

Kredittkort: Du kan bruke følgende kredittkort: Visa, Eurocard/Mastercard, Visa Electron, JCB-kort og Visa/Dankort. Det tilkommer ingen ekstra kostnader ved bruk av disse kortene.

Bankoverføring (dansk eller internasjonal): Du kan overføre beløpet manuelt til vår danske bankkonto. Hvis du velger denne betalingsmåten, vil du motta en e-post med nødvendige detaljer. Alle kostnader knyttet til bankoverføringen dekkes av kunden.

IBAN-nummer: DK7308280002880369
BIC-kode/SWIFT-adresse: SWESDK22


5. Levering:

Alle nettbestillinger behandles og sendes så raskt som mulig. Bestillingen leveres til adressen som er oppgitt ved ordren. Du kan oppgi en annen leveringsadresse enn fakturaadressen. Hvis du velger bankoverføring som betalingsmetode, sendes varen så snart betalingen er bekreftet.

Leveringstid: Varene leveres normalt innen 1–4 arbeidsdager.
Fraktkostnader: Fraktprisen oppgis før bestillingen fullføres.


6. Angrerett:

For privatkunder (forbrukere):
I henhold til angrerettloven har du rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen. For å benytte deg av angreretten må du kontakte oss på forhånd.

Vilkår for retur:

  • Varen må returneres innen 14 dager etter at du har meldt fra om angreretten.
  • Kunden dekker returfraktkostnadene.
  • Varen må returneres i tilnærmet samme stand som da den ble levert.

Unntak fra angreretten:
Sterilvarer og forbruksartikler hvor sikker forsejling ikke kan sikres etter retur, tas ikke i retur av hensyn til hygiene og sikkerhet.

Når vi mottar varen, vil vi inspisere den. Dersom varen er i tilfredsstillende stand, refunderer vi hele beløpet, inkludert fraktkostnader til kunden.

For erhvervskunder (næringsdrivende):
Angrerett gjelder ikke for kjøp foretatt av næringsdrivende. Retur aksepteres kun etter avtale, og alle kostnader knyttet til retur bæres av kunden.

Returadresse:
MEDshop.dk
Sandvadvej 3
DK-5210 Odense NV
Danmark

Hvis du har spørsmål om retur eller angrerett, kan du kontakte oss via e-post på: info@MEDshop.dk.


7. Reklamasjonsrett:

For privatkunder (forbrukere):
I henhold til norsk lov har du som forbruker rett til å reklamere på varen innen 2 år etter kjøpet, eller 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lengre. Reklamasjonsretten gjelder for feil som skyldes produksjons- eller materialfeil.

Reklamasjonsretten gjelder ikke feil som skyldes brukerens egen håndtering, som feil bruk eller uautorisert reparasjon.

Vilkår for reklamasjon:

  • Før du returnerer varen, må du kontakte oss og beskrive problemet.
  • Ved reklamasjon må faktura og en kort beskrivelse av problemet legges ved.
  • Reklamasjonen sendes til:
    MEDshop.dk
    Sandvadvej 3
    DK-5210 Odense NV
    Danmark

For erhvervskunder (næringsdrivende):
Reklamasjonsretten for næringsdrivende er begrenset til 1 år fra fakturadato. Angrerett gjelder ikke for næringskunder. Ved reklamasjon bæres kostnader til retur og frakt av kunden.


8. Ansvar:

For privatkunder (forbrukere):
DOKTORshop.no sitt ansvar er begrenset til direkte tap og dekker ikke indirekte tap som tapt inntekt eller driftstap, med mindre annet følger av ufravikelig norsk lov.

For erhvervskunder (næringsdrivende):
DOKTORshop.no fraskriver seg ansvar for indirekte tap som tapt fortjeneste, driftstap eller krav fra tredjepart, med mindre annet er avtalt skriftlig.


Doktorshop.no Klikk her for å kontakte kundesupport eller

Vilkår og betingelser for feilrapportering

Ved å sende inn en feilrapport gjennom dette skjemaet godtar du følgende vilkår og betingelser:

  1. Innsamling av informasjon:
    Når du sender inn en feilrapport, samler vi inn følgende informasjon:

    • Detaljer om problemet du opplever.
    • Nettleserinformasjon (f.eks. type, versjon).
    • Enhetsinformasjon (f.eks. enhetsmodell, operativsystem).
    • Din IP-adresse.

    Disse dataene er nødvendige for at vi effektivt kan diagnostisere og løse problemet.

  2. Bruk av innsamlet informasjon:
    Informasjonen du gir, inkludert din IP-adresse, vil utelukkende bli brukt til å identifisere, analysere og løse det rapporterte tekniske problemet. En kopi av feilrapporten vil også bli sendt til eieren av den aktuelle butikken for videre gjennomgang og løsning. Vi vil ikke bruke disse dataene til andre formål uten ditt samtykke.

  3. Overføring av data:
    Informasjonen som samles inn gjennom dette skjemaet, vil bli sendt direkte til Shoptech Consulting, vår tekniske tjenesteleverandør, som vil hjelpe med å løse de rapporterte problemene. Shoptech Consulting og butikkinnehaveren er underlagt taushetsplikt og vil ikke dele eller misbruke dine opplysninger.

  4. Datasikkerhet:
    Vi prioriterer sikkerheten til dine data og tar passende tiltak for å beskytte dem mot uautorisert tilgang, offentliggjøring eller endring.

  5. Ansvarsfraskrivelse:
    Ved å sende inn en feilrapport anerkjenner du at de innsamlede dataene, inkludert din IP-adresse, utelukkende vil bli brukt til feilsøking. Vi kan ikke holdes ansvarlige for problemer som oppstår på grunn av ufullstendig eller unøyaktig informasjon i rapporten.

  6. Aksept av vilkår:
    Ved å sende inn din feilrapport godtar du disse vilkårene og betingelsene. Hvis du ikke godtar dem, vennligst unngå å bruke dette skjemaet.